1. Vērtēšanas kritēriji
• Izmanto pretestības un blīvuma formulas (formulas un/vai formulās ievietoti skaitļi) – 1 punkts.
• Saista vada tilpumu ar tā garumu un šķērsgriezuma laukumu. Izsaka vada garumu – 1 punkts.
• Aprēķina vada garumu skaitliski, norāda mērvienību – 1 punkts.
Ja skolēns izvēlējies risinājuma veidu, kas nav aprakstīts kritērijos, vērtētājs patstāvīgi sadala risinājumu soļos, atbilstoši dotajam punktu skaitam. Pieļaujama viena nebūtiska kļūda skaitliskajā aprēķinā. Zīmīgo ciparu skaitu nevērtē. Punktu par skaitlisku aprēķinu ieskaita arī tad, ja pieļauta kļūda, izsakot vada garumu no pareizi uzrakstītām formulām (risinājumā parādās visas trīs nepieciešamās formulas, bet otro punktu ieskaitīt nevar).
Skolēnu risinājumu un to vērtējumu piemēri
1. piemērs: risinājums novērtēts ar 3 punktiem.

2. piemērs: risinājums novērtēts ar 3 punktiem.

3. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem. Kaut kur pazuda blīvums, bet sākumā bija. Neieskaita 2. punktu.

4. piemērs: risinājums novērtēts ar 1 punktu. Risinājumā atspoguļots tikai pirmais punkts no vērtēšanas kritērijiem.

5. piemērs: risinājums novērtēts ar 0 punktu.

2. Vērtēšanas kritēriji
Vērtē līmeņos
3 punkti
Saista indukcijas EDS un inducētās strāvas stiprumu ar magnētiskās plūsmas izmaiņas ātrumu (Faradeja likums).
VAI
Skaidro, kādēļ magnētu tuvināt ir grūtāk, nekā to attālināt UN ir pieminēta strāvas virziena un maksimālās vērtības saistība ar magnēta pārvietošanas ātrumu un virzienu.
2 punkti
Saista indukcijas EDS vai inducētās strāvas stiprumu ar magnētiskās plūsmas izmaiņas ātrumu.
VAI
Piemin vienu būtisku aspektu saistot magnēta kustību ar elektromagnētiskās indukcijas EDS vai strāvu UN uzrakstīta, ka magnētu tuvināt ir grūtāk, nekā attālināt bez pieņemama pamatojuma.
1 punkts
Piemin vienu būtisku aspektu saistot magnēta kustību ar elektromagnētiskās indukcijas EDS vai strāvu
VAI
Uzraksta, ka magnētu tuvināt ir grūtāk, nekā attālināt, bez pieņemama pamatojuma.
0 punktu, ja pamatojuma nav vai tikai aplami spriedumi.
Skolēnu risinājumu un to vērtējumu piemēri
1. piemērs: risinājums novērtēts ar 3 punktiem.

2. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem.

3. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem.

4. piemērs: risinājums novērtēts ar 1 punktu. Mēģinājums skaidrot, kādēļ tuvināt ir grūtāk.

5. piemērs: risinājums novērtēts ar 1 punktu. Salīdzināti laika intervāli tuvinot un attālinot, bet – nav atbildes uz jautājumu.

6. piemērs: risinājums novērtēts ar 0 punktu.

3. Vērtēšanas kritēriji
• Spriež par strāvas virziena maiņu – 1 punkts.
• Spriež, ka strāvas stipruma absolūtās vērtības atkarība no laika nemainās – 1 punkts.
Atbilde var būt uzzīmēts grafiks.
Skolēnu risinājumu un to vērtējumu piemēri
1. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem.

2. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem.

3. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem.

4. piemērs: risinājums novērtēts ar 1 punktu. Netiek pieminēts, ka ka strāvas stipruma modulis atkarība no laika nemainās.

5. piemērs: risinājums novērtēts ar 0 punktu. Atbilde būtībā atkārto uzdevuma tekstu.

6. piemērs: risinājums novērtēts ar 0 punktu. Nav saprotams – kas un kam "pretējais".

4. Vērtēšanas kritēriji
• Uzraksta sakarību magnētiskā lauka enerģijas izmaiņas aprēķināšanai – 1 punkts.
• Izsaka no formulas un aprēķina sākotnējo strāvas stiprumu, norādot mērvienību – 1 punkts.
Skolēnu risinājumu un to vērtējumu piemēri
1. piemērs: risinājums novērtēts ar 2 punktiem.

2. piemērs: risinājums novērtēts ar 1 punktu. Tipiska matemātiska kļūda.

3. piemērs: risinājums novērtēts ar 0 punktu.
